آمازون در نبردی برای تسلط بر اینترنت فضایی با اسپیس ایکس روبه رو می شود

آمازون از FCC درخواست کرده است تا صورت فلکی خود را به 7774 ماهواره افزایش دهد که به آن امکان می دهد مناطق شمالی و جنوبی از جمله آلاسکا را پوشش دهد، همانطور که Starlink انجام می دهد.

ثروت هایی وجود دارد که باید داشته باشیم: اسپیس ایکس در حال حاضر ماهانه 110 دلار برای دسترسی به Starlink دریافت می کند، با هزینه اولیه 599 دلار برای آنتن برای اتصال به ماهواره ها. طبق نامه ای به سهامداران در سال گذشته، آمازون بیش از 10 میلیارد دلار برای توسعه کویپر هزینه می کند و بیش از 1000 کارمند روی این پروژه کار می کنند. اندی جاسی، مدیرعامل فعلی آمازون، گفته است که کویپر در کنار بازار خرده‌فروشی، آمازون پرایم، و سرویس محاسبات ابری پرکاربردش، خدمات وب آمازون، شانس تبدیل شدن به یک “ستون چهارم” برای شرکت را دارد.

شاگون ساچدوا، کارشناس صنعت در شرکت سرمایه‌گذاری فضایی Kosmic Apple در فرانسه، می‌گوید: «مدل کسب‌وکار آمازون به افرادی که به اینترنت متصل هستند متکی است. داشتن این صورت فلکی برای ایجاد ارتباط برای آنها بسیار منطقی است.

آمازون هنوز قیمت خدمات خود را فاش نکرده است، اما قبلاً گفته است که هدف این است که با آوردن پهنای باند سریع و مقرون‌به‌صرفه به «جوامع کم‌خدمت»، «پر کردن شکاف دیجیتالی»، جاه‌طلبی که استارلینک نیز ادعا کرده است. اما اینکه آیا هزینه ها به اندازه کافی برای دستیابی به آن کاهش می یابد یا خیر، باید دید. ساچدوا می‌گوید: «هزینه‌ها کاهش می‌یابد، اما واقعاً این سؤال تا چه اندازه است. در 14 مارس، این شرکت فاش کرد که آنتن های خود را با هزینه 400 دلار برای یک آنتن استاندارد تولید می کند، اگرچه هزینه خرده فروشی هنوز فاش نشده است.

آمازون گفته است که می تواند سرعتی تا یک گیگابیت در ثانیه و پهنای باند یک ترابیت در ثانیه ارائه دهد. این اعداد مشابه اعداد Starlink هستند و این دو سرویس در کل تقریباً مشابه به نظر می رسند. تفاوت اصلی این است که استارلینک عملیاتی است و سال‌ها است که این کار را انجام داده است، در حالی که آمازون قصد ندارد تا نیمه دوم سال 2024 ارائه کویپر را به عنوان یک سرویس آغاز کند و به SpaceX شروع قابل توجهی برای جذب کاربران و قراردادهای ایمن می‌دهد.

مشکل نجوم

همچنین نگرانی‌هایی درباره زباله‌های فضایی و تأثیر آن بر نجوم زمینی وجود دارد. قبل از سال 2019 تنها حدود 3000 ماهواره فعال در فضا وجود داشت. اسپیس ایکس و آمازون به تنهایی می توانند این تعداد را تا پایان این دهه به 20000 افزایش دهند. ردیابی تعداد زیادی از اجسام متحرک در مدار – و اطمینان از عدم برخورد آنها با یکدیگر – سردرد است.

“من راضی نیستم که بتوانیم با خیال راحت ادامه دهیم [even] یکی از این سیستم ها در مدار است. “آنها به طور مداوم تاس می اندازند. در مقطعی، علیرغم تمام تلاش‌هایشان، فکر می‌کنم برخوردی رخ خواهد داد.»

سخنگوی آمازون گفت که این شرکت “سیستم و پارامترهای عملیاتی ما را با در نظر گرفتن ایمنی فضا طراحی کرده است.” سخنگو افزود: زمانی که ماهواره ها ماموریت خود را به پایان برسانند، ظرف یک سال با استفاده از رانشگرهای درونی از مدار خارج خواهند شد و در صورت خرابی ماهواره، کشش اتمسفر “به اطمینان از خروج ماهواره های باقیمانده به طور طبیعی از مدار کمک می کند.”

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما