ال جی 5.5 میلیارد دلار برای یک کارخانه باتری در آریزونا هزینه خواهد کرد

یک تولید کننده باتری کره جنوبی گفت که سرمایه گذاری برنامه ریزی شده خود را در یک کارخانه جدید در آریزونا چهار برابر خواهد کرد تا تقاضای رو به رشد خودروسازانی را که در تلاش برای افزایش تولید خودروهای برقی و کامیون هستند، برآورده کند.

شرکت LG Energy Solution اعلام کرد که 5.5 میلیارد دلار برای ساخت این مجتمع در نزدیکی فینیکس سرمایه‌گذاری خواهد کرد، جایی که قصد دارد در سال 2025 باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی و در سال بعد برای سیستم‌های ذخیره انرژی بسازد.

ال‌جی گفت تصمیمش تا حدی ناشی از قانون کاهش تورم است که در ماه اوت به قانون تبدیل شد و مشوق‌های فدرال برای فروش و تولید خودروهای الکتریکی و باتری‌ها در ایالات متحده را شامل می‌شود. مشتریان ال‌جی که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان باتری خودروهای الکتریکی و دستگاه‌های ذخیره انرژی در جهان است، عبارتند از جنرال موتورز، فورد موتور، هوندا و تسلا.

یانگسو کوون، مدیر اجرایی این شرکت در بیانیه ای گفت: “ما معتقدیم که این حرکت درست در زمان مناسب برای توانمندسازی انتقال انرژی پاک در ایالات متحده است.”

این سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری جدیدترین سرمایه گذاری شرکت های باتری و خودرو از زمانی است که رئیس جمهور بایدن قانون کاهش تورم را امضا کرد.

ماه گذشته، فورد اعلام کرد که یک کارخانه باتری 3.5 میلیارد دلاری در میشیگان خواهد ساخت، جایی که از فناوری و خدمات ارائه شده توسط بزرگترین سازنده باتری در جهان، شرکت چینی Contemporary Amperex Technology Company Limited، معروف به CATL استفاده خواهد کرد. فورد همچنین در حال ساخت کارخانه باتری در کنتاکی و تنسی با یک شرکت کره جنوبی دیگر به نام SK On است.

در ماه دسامبر، وزارت انرژی اعلام کرد که 2.5 میلیارد دلار به Ultium Cells، یک سرمایه گذاری مشترک متعلق به جنرال موتورز و ال جی، برای ساخت کارخانه های باتری در اوهایو، تنسی و میشیگان وام خواهد داد. هوندا و ال جی همچنین 3.5 میلیارد دلار برای ساخت کارخانه باتری در اوهایو سرمایه گذاری کرده اند.

بر اساس گزارش اخیر آزمایشگاه ملی آرگون، انتظار می رود موجی از کارخانه های جدید ظرفیت تولید باتری در آمریکای شمالی را از سال 2021 تا 2030 ده برابر افزایش دهد.

ساخت باتری در ایالات متحده می تواند با کاهش هزینه های حمل و نقل و در عین حال کاهش وابستگی به چین، که بر زنجیره تامین باتری تسلط دارد، به کاهش قیمت خودروهای الکتریکی کمک کند. علاوه بر این، دولت بایدن در تلاش است تا استخراج داخلی و فرآوری مواد خام باتری مانند لیتیوم و همچنین سرعت بخشیدن به ساخت شارژرهای خودروهای الکتریکی در امتداد بزرگراه ها را تشویق کند.

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما