رئیس‌جمهور در انتخابات اتحادیه کارگران خودرو برکنار شد

یکی از نامزدهای شورشی برنده ریاست اتحادیه کارگران اتوموبیل متحد شده است و به طور بالقوه سازمان را در مسیر تقابل‌آمیزتری قرار می‌دهد، زیرا امسال برای مذاکرات قرارداد با سه خودروساز دیترویت پیش می‌رود.

شاون فاین، یک برقکار 54 ساله که تقریباً به مدت سه دهه در اتحادیه عضویت داشته است، پس از یک ماه مبارزه انتخاباتی که در آن آقای ری کوری، رئیس فعلی این اتحادیه را شکست داد. متحدان فاین کرسی هایی را در سراسر هیئت اجرایی اتحادیه به دست آوردند.

آقای. فاین روز شنبه مدعی پیروزی شد و آقای. زمانی که یک ناظر انتخاباتی منصوب شده توسط دادگاه به پایان شمارش آرا نزدیک شده بود، کری پذیرفت.

آقای. کری، کارگر 57 ساله سابق خط مونتاژ با مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی، در سال 2021 پس از تحقیقات گسترده فدرال در مورد یک سری از رسوایی های فساد به عنوان رئیس جمهور منصوب شد. او تعدادی اصلاحات را انجام داده بود، اما در نهایت از نظر بسیاری از اعضا به عنوان یک گسست کافی از روسای جمهور و مدیران قبلی که به تخلفات مرتبط بودند، نگریسته شد.

در حالی که شمارش تقریباً کامل شده است، آقای. فاین 69459 رای یا 50.2 درصد رای آورد و آقای. بر اساس یک آمار غیر رسمی، کری 68976 داشت. شمارش هفته‌ها ادامه داشت و با بازرسی برگه‌های اعتراضی طولانی‌تر شد.

آقای. کری گفت آقای فاین روز یکشنبه سوگند یاد می کند و ریاست کنوانسیون را برای تعیین برنامه های مذاکرات قرارداد بر عهده خواهد داشت.

این رای به دور دوم پس از رقابتی در ماه نوامبر انجام شد که در آن آقای. کری 600 رای بیشتر از آقای کری جمع آوری کرد. فاین، اما هیچ یک از مردان به آستانه 50 درصد نرسیدند تا برنده اعلام شوند.

هارلی شایکن، استاد بازنشسته در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی که بیش از سه دهه از UAW پیروی کرده است، می گوید: «بادهای تغییر به شدت در این انتخابات جریان دارند. “این مسیر حرکت UAW را در آینده مشخص می کند.”

آقای. فاین گفت که قصد دارد در مذاکرات قرارداد بیشتر متخاصم باشد، موضعی که پس از سال‌ها امتیاز دادن به دستمزدها و مزایا و پس از رسوایی‌های فساد که با گذراندن دوران محکومیت دو رئیس‌جمهور سابق در زندان به پایان رسید، برای اعضا جذاب بود.

او در مصاحبه‌ای با نزدیک شدن به پایان شمارش آرا گفت: «این پایان اتحادیه‌گرایی شرکت است، جایی که شرکت‌ها و اتحادیه به شیوه‌ای دوستانه با هم کار می‌کنند، زیرا برای اعضای ما خوب نبوده است». این شرکت ها برای یک دهه از سود بی سابقه ای برخوردار بوده اند و کارگران ما هنوز در حال عقب نشینی هستند و در تلاش هستند تا بتوانند زندگی کنند.”

شورشیان همسو با او اکثریت مناصب را در هیئت اجرایی بین المللی اتحادیه به دست آوردند – نتیجه ای که به طور گسترده نشان دهنده تمایل اعضا برای تغییر قابل توجه در راس اتحادیه است.

غرفه آقای فاین و دولت جدید تجربه کمی در اجرای عملیات اتحادیه دارند.

این اولین انتخاباتی بود که برای همه اعضای اتحادیه آزاد بود و توسط یک ناظر منصوب از سوی دادگاه که بر تلاش های اتحادیه برای از بین بردن فساد نظارت می کرد، دستور داده شد. پیش از این، رؤسای اتحادیه و سایر مقامات ارشد توسط نمایندگانی برای یک کنوانسیون انتخاب می شدند، که در آن نتیجه اغلب با احسان و طرفداری تعیین می شد و همیشه منعکس کننده احساسات کارگران درجه یک نبود.

آقای “من می دانستم که اعضای ما خسته شده اند.” فاین گفت. فقط مسئله این بود که آیا آنها مایل به رای دادن به تغییر هستند، زیرا قبلا هرگز نتوانسته اند این کار را انجام دهند.”

این تغییر زمانی رخ می دهد که UAW در آستانه آغاز مذاکرات با جنرال موتورز، فورد موتور و استلانتیس در مورد قراردادهای کاری چهار ساله است. این صحبت ها در حالی صورت می گیرد که خودروسازان دوباره سود قابل توجهی کسب می کنند. جنرال موتورز سود 9.9 میلیارد دلاری را برای سال 2022 گزارش کرد. فورد ضرر گزارش کرد، اما عملیات آمریکای شمالی عامل اصلی سود آن باقی مانده است. Stellantis که از ادغام فیات کرایسلر و PSA فرانسه در سال 2021 تشکیل شد، 17 میلیارد یورو درآمد داشت که سهم عمده آن از آمریکای شمالی بود.

همچنین زمانی رخ می دهد که خودروسازان در حال گذار از خودروهای بنزینی به خودروهای الکتریکی هستند که قطعات متحرک کمتری دارند و به نیروی کار کمتری نیاز دارند.

پروفسور شایکن گفت: «اتحادیه از زمان معرفی خط مونتاژ با حرکت به سمت وسایل نقلیه الکتریکی در میانه مهم ترین انتقال است و این می تواند منجر به از دست دادن بسیاری از مشاغل خودروسازی شود. رهبری جدید چگونه بر UAW و جنبش کارگری تأثیر خواهد گذاشت.»

برای دهه‌ها پس از تأسیس آن در سال 1935، UAW قدرت تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری را داشت و به طور مداوم دستمزدها و مزایای طبقه متوسط ​​را به دست می‌آورد که استانداردی را برای کارگران در بسیاری از صنایع در سراسر کشور تعیین می‌کرد. در اوج خود، در سال 1979، 1.5 میلیون عضو داشت.

اما عضویت و نفوذ UAW به طور پیوسته کاهش یافت زیرا خودروسازان دیترویت با رقابت فزاینده ای از سوی تویوتا و سایر خودروسازان خارجی که در حال ساخت کارخانه های غیر اتحادیه در سراسر جنوب بودند، مواجه شدند. از آنجایی که این رقبا جایگاه بیشتری پیدا کردند، شرکت های آمریکایی حقوق و دستمزد خود را کاهش دادند و کارخانه ها را تعطیل کردند.

پرونده ورشکستگی سال 2009 توسط جنرال موتورز و کرایسلر – که اکنون بخشی از استلانتیس است – اتحادیه را مجبور به امتیازات عمده کرد، از جمله سیستم دستمزدی که درآمد تازه واردان را به میزان قابل توجهی کمتر از کارگران کهنه کار می کرد.

در حالی که UAW کاهش یافته است، هنوز نفوذ دارد. پروفسور شایکن گفت: «اتحادیه همچنان می‌تواند در ایالت‌های بحرانی مانند میشیگان و اوهایو و سایر ایالت‌هایی که می‌توانند انتخابات ریاست‌جمهوری را تعیین کنند، رای دهندگان شرکت کند.

UAW اکنون حدود 400000 عضو فعال دارد، از جمله دستیاران آموزشی کالج و کارگران کازینو و همچنین کارگران خودروسازی. هم اعضای فعال و هم 600 هزار بازنشسته اتحادیه واجد شرایط رای دادن در انتخابات بودند.

در چند سال گذشته UAW از تحقیقات فدرال در مورد فساد درگیر بوده است که در نهایت تعدادی طرح پیدا کرد که در آن مقامات ارشد میلیون ها دلار از خزانه اتحادیه اختلاس کردند. آنها مقداری از پول را صرف سیگارهای گران قیمت، شراب، مشروبات الکلی، چوب گلف، پوشاک و سفرهای لوکس کردند.

در مجموع، بازرسان فدرال دریافتند که 1.5 میلیون دلار از حق عضویت و 3.5 میلیون دلار از مراکز آموزشی اتحادیه برداشت شده است. بیش از دوازده نفر از مقامات UAW به جرم خود اعتراف کردند و دو رئیس جمهور سابق، گری جونز و دنیس ویلیامز، به زندان محکوم شدند. هر کدام پس از نه ماه خدمت آزاد شدند.

دادگاه منطقه ای ایالات متحده در دیترویت به عنوان بخشی از یک حکم رضایت برای حل و فصل این تحقیقات، یک ناظر خارجی را برای نظارت بر اجرای اصلاحات دموکراتیک و شفافیت منصوب کرد. یکی از اصلاحات دستوری، انتخابات یک نفر-یک رای بود.

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما