در نیویورک، همه چیزهایی که زمانی غیرقانونی تلقی می شدند، اکنون بازی منصفانه هستند، مانند خرید ماری جوانا و کشیدن آن در ملاء عام، یا شرط بندی روی ورزش مستقیم از طریق تلفن همراه.
اما اگر بخواهید از یک فروشگاه مواد غذایی شراب بخرید چه؟ یا یک بطری ودکا در صبح یکشنبه برای مری خونین زودهنگام؟ متاسفم، نه این خلاف قانون است.
برای سالها، قانونگذاران ایالتی تلاش کردهاند تا با قوانین قدیمی مشروبات الکلی نیویورک مقابله کنند و موفقیت آن متوقف شده است. به عنوان مثال، تا سال گذشته، مغازه های مشروب فروشی در روز کریسمس از باز شدن منع می شدند. و تا سال 2016 بود که قانونگذاران لایحه موسوم به برانچ مشروب را تصویب کردند که به رستوران ها اجازه می داد تا قبل از ظهر یکشنبه مشروبات الکلی سرو کنند.
اما تلاشها برای رقابتیتر کردن صنعت نوشیدنیهای الکلی و دوستانهتر کردن آن برای مصرفکنندگان، معمولاً با مخالفت احزاب سرکشی مواجه شده است که میخواهند پول خود را از دست بدهند، و با مقاومت قانونگذاران نگران در مورد تسهیل فروش الکل مواجه شده است. ایالت در سال های اخیر سه کمیسیون ایجاد کرده است، دو کمیسیون اول در سال های 2009 و 2016، برای ارائه توصیه هایی برای به روز رسانی قوانین ایالت. اکثر آنها هرگز پذیرفته نشدند.
تمرکز مجدد بر قوانین الکل نیویورک ناشی از گزارش 192 صفحه ای است که در ماه مه توسط کمیسیون سوم صادر شد. کتی هوچول و قانونگذار ایالتی سال گذشته تاسیس شدند تا تغییراتی در قانون کنترل نوشیدنی های الکلی ایالت یا ABC ارائه کنند. این قانون که در سال 1934 تصویب شد، مدتهاست که به عنوان منسوخ شده و مملو از بقایای عجیب ممنوعیت مورد انتقاد قرار گرفته است.
در نگاه اول، برخی از تغییراتی که اکنون قانونگذاران ایالتی برای نوسازی قوانین در نظر می گیرند، ممکن است اصلاحات ساده و منطقی به نظر برسد که به نفع مصرف کنندگان باشد.
یکی به نیویورکی ها اجازه می دهد که از فروشگاه های مواد غذایی شراب بخرند. دیگری به فروشگاه های مشروب اجازه می دهد تا قبل از ظهر یکشنبه باز شوند. یک سوم به بارها اجازه میدهند در صورت تمام شدن بطریهای مشروب در یک شب شلوغ، بطریهای مشروب را مستقیماً از یک مشروبفروشی بخرند، به جای اینکه منتظر بمانند تا محموله بعدی از طرف تامینکننده.
اما تلاشها برای تغییر قوانین مشروبات الکلی بعید به نظر میرسد در سال جاری موفق شوند، زیرا قادر به غلبه بر بادهای مخالف قدرتمند، اما آشنا نیستند: مخالفت سرسختانه یک صنعت الکل که از نفوذ خود در کنگره ایالتی برای حفظ وضعیت موجود و محافظت از سود خود استفاده کرده است. دهه ها
با پایان یافتن جلسه قانونگذاری سال 2023، تغییرات پیشنهادی در قوانین مشروبات الکلی باعث شد تا در آخرین لحظه لابی های جنون آمیز از مشروب فروشی ها، توزیع کنندگان و تقطیرکنندگان آغاز شود. کافهها و رستورانها نیز وارد معرکه شدهاند و سعی در کاهش قوانین دارند تا دریافت مجوز مشروب را آسانتر کنند.
و خواربارفروشی ها و سوپرمارکت ها، به رهبری زنجیره هایی مانند Wegmans، برای دستیابی به یک هدف دست نیافتنی به یکدیگر پیوسته اند: اجازه دادن به فروش شراب در فروشگاه های خود، ایجاد درگیری دائمی علیه مشروب فروشی های مادر و پاپ که قانون را به عنوان یک تهدید می بینند. به وجود آنها
لیز کروگر، سناتور ایالتی لیز کروگر، دموکرات منهتن که این لایحه را معرفی کرد، گفت: “به نوعی این به این بحث بزرگ تبدیل می شود زیرا نیویورک یکی از معدود ایالت هایی است که نمی توانید به سوپرمارکت بروید و شراب بخرید، حتی اگر می توانید آبجو بخرید.” اجازه دادن به فروش شراب در فروشگاه های مواد غذایی.
او گفت: “مسئله اساسی این است که شما کنترل انحصاری توزیع عمده مشروبات را در این ایالت دارید، و سه عمده فروش که همه توزیع مشروبات را کنترل می کنند فکر می کنند که این امر به ضرر آنهاست.”
Wegmans، یک سوپرمارکت زنجیرهای مستقر در روچستر، تنها در ماه می بیش از 30000 دلار برای پیشبرد این اقدام هزینه کرده است، که مشروبفروشیها هر بار که در آلبانی در چهار دهه گذشته ظهور کرده است، از آن جلوگیری کردهاند.
سوابق افشاگری نشان می دهد که دو توزیع کننده اصلی الکل در ایالت، South Glazer’s Wine & Spirits و Empire Merchants از ابتدای سال تاکنون حداقل 120000 دلار برای لابی کردن مقامات دولتی هزینه کرده اند. خانوادههای صاحب ساترن گلیزر، که بزرگترین توزیعکننده مشروبات الکلی در ایالات متحده و مستقر در فلوریدا است، نیز حداقل 25000 دلار به خانم خانم کمک کردند. کمپین Hochul در سال گذشته.
هری برونسون، عضو دموکرات روچستر که اخیراً قانونی را برای تغییر قانون ABC ارائه کرده است، می گوید: «وقتی یک حوزه را به نفع یک کسب و کار در صنعت تغییر می دهید، اغلب تأثیر منفی و غیرقابل قبولی روی بخش دیگری در صنعت دارد. “ما باید در اینجا بسیار محتاط باشیم. دلیل اینکه ما این قوانین را داریم این است که میخواهیم فروش و توزیع مشروبات الکلی را به شدت تنظیم کنیم.»
کمیسیون 16 نفره ای که سال گذشته منصوب شد، مانند پیشینیان خود، با هدف یافتن زمینه های مشترک برای شکستن سال ها تعارض در آلبانی تشکیل شد. این شرکت عمدتاً از نمایندگان صنعت الکل، از جمله یک صاحب شراب سازی، یک مدیر ارشد در Anheuser-Busch و رئیس یک گروه تجاری فروشگاه مشروب، و صنعت رستوران تشکیل شده بود.
کمیسیون نتوانست در مورد برخی از بحث برانگیزترین موضوعات، مانند اجازه دادن به فروشگاه های مواد غذایی برای فروش شراب، به توافق برسد. اما، با اکثریت آرا، این هیئت گزارشی حاوی 18 توصیه نسبتاً متوسط، از تغییرات اداری برای سادهسازی درخواستهای مجوز مشروب تا حذف محدودیتی که رستورانها و بارها را از سرو مشروب در فاصله 200 فوتی مدرسه یا عبادت منع میکند، منتشر کرد.
اکنون این تصمیم بر عهده قانونگذاران است که تغییرات پیشنهادی را به قانون تبدیل کنند یا خیر.
به نظر می رسد بیشترین انگیزه برای تغییر در مجلس سنای ایالت باشد، جایی که جیمز اسکوفیس، دموکرات دره هادسون و پر سر و صداترین طرفدار اصلاح قانون ABC، لایحه ای را ارائه کرد که توصیه های کمیسیون را در بر می گرفت. خارج از کمیته پیشرفت کرده است.
“مهمترین ذینفع در اینجا مصرف کننده است.” اسکوفی در مصاحبه ای گفت. برای مثال، دلیلی وجود ندارد که یک مصرفکننده نتواند به یک مشروبفروشی برود و مقداری میکسر و تلخی در حالی که آنجا هستند، تهیه کند، نه اینکه مجبور باشد در خواربار فروشی پایین خیابان توقفی جداگانه داشته باشد. ” (لایحه او محدودیتها را در مورد اقلامی که مشروبفروشیها میتوانند علاوه بر الکل بفروشند، کاهش میدهد.)
این مسیر در مجلس ایالتی کمتر مشخص است، جایی که قوانین همراه ارائه شده توسط آقای. انتظار نمی رود که برونسون امسال رای طبقه ای را کسب کند.
اماس. هوچول، یک دموکرات، دیدگاه خود را در مورد تغییرات پیشنهادی به طور عمومی به اشتراک نگذاشته است. اعضای کارکنان او در ماه مه با سهامداران صنعت از جمله اعضای کمیسیون ملاقات کردند. به گفته یکی از شرکت کنندگان که خواست نامش فاش نشود، به نظر می رسید که مقامات ایالتی به اصلاح قانون مشروبات الکلی علاقه مند هستند، اما به نظر می رسید که تمایل بیشتری برای رسیدگی به این موضوع در سال آینده دارند.
هیزل کرامپتون هیز، سخنگوی خانم. هوچول گفت که فرماندار متعهد به “انعطافپذیری و اصلاحات” در صنعت است و به موفقیت خود در سال گذشته در قانونی کردن فروش نوشیدنیهای آماده اشاره کرد.
خانم “ما در حال بررسی این توصیهها هستیم و به تعامل با قوه مقننه و ذینفعان در حالی که برای نوسازی صنعت کار میکنیم، ادامه میدهیم.” کرامپتون هیز گفت.
از آنجایی که توصیههای کمیسیون الزامآور نیستند، منجر به پویایی غیرمعمولی شده است که هر اقدامی را تهدید میکند: برخی از همان بازیگران صنعت که گزارش را تهیه کردند، علیه تغییرات پیشنهادی آن لابی میکنند.
پل زوبر، معاون اجرایی شورای بازرگانی، گفت: «کارت وحشی نیروهایی هستند که در کمیسیون بودند و نتایج کمیسیون را دوست نداشتند و اکنون فعالانه علیه چیزهایی که دوست ندارند لابی می کنند. ، یک گروه لابی برای مشاغل در ایالت. آقای. زوبر بخشی از کمیسیون بود.
توصیه های کمیسیون شامل اجازه دادن به صاحبان مشاغل برای داشتن بیش از یک فروشگاه شراب یا مشروب بود. در حال حاضر، نیویورک یکی از معدود ایالت هایی است که مالکان مشروب فروشی ها را از داشتن بیش از یک مؤسسه منع می کند، محدودیتی که برای سایر مشاغل خرده فروشی، از جمله رستوران ها، خشکشویی ها و فروشگاه های سخت افزار اعمال نمی شود.
شورای بازرگانی و زنجیرههای ملی مشروبات الکلی مانند Total Wine & More، که اکنون تنها یک فروشگاه در لانگ آیلند دارد، در تلاش هستند تا تعداد فروشگاههایی را که یک مالک میتواند داشته باشد، افزایش دهند و استدلال میکنند که این امر رقابت را افزایش میدهد و به کارآفرینان اجازه میدهد تجارت خود را گسترش دهند.
اما گروه های لابی برای بیش از 3000 فروشگاه مشروب فروشی در ایالت، که بیشتر آنها کسب و کارهای کوچک هستند، به شدت با چنین اقدامی مخالف هستند و آن را به عنوان یک تهدید اساسی معرفی می کنند. آنها استدلال میکنند که حتی یک مجوز اضافی میتواند دروازههای گسترش فروشگاههای زنجیرهای را باز کند.
مایکل کوررا، صاحب یک مشروب فروشی بروکلین هایتس و مدیر اجرایی انجمن فروشگاه های بسته بندی متروپولیتن، یک گروه تجاری، می گوید: «به طور ناگهانی، مشروب را شرکتی می کنید. “من جامعه خود را می شناسم، در جامعه خود زندگی می کنم، من فردی اهل دلاور یا ویرجینیا نیستم که 1000 فروشگاه در ایالات متحده دارد و بخواهد 10 فروشگاه در نیویورک باز کند.”