به کلیه کارهایی که در داخل سایت به منظور بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و دریافت رتبه بهتر انجام میدهیم، سئو داخلی یا سئو داخل سایت گفته میشود. هنگامیکه یک موضوع را در گوگل سرچ کنید، زمانی که با صفحه نتایج جستجو که به آن صفحه SERP میگوییم روبرو شوید، ابتدا کدامیک از سایتها را بازخواهید کرد؟ با بهکارگیری روشها و رعایت اصول سئو سایت، ورودی کاربران بیشتری از گوگل دریافت خواهید کرد و درنتیجه، درآمد اینترنتیتان بیشتر میشود. این سایت، وب سایت شما را بررسی می کند و پیشنهادات عملی را می توانید به تیم های طراحی و توسعه خود ارائه دهید.
این مورد که شما برای ارتقای سئوی سایت خود از چه روش هایی استفاده کنید، یکی از انتخاب های حساس خواهد بود و می توانیم این توصیه را به شما داشته باشیم که در صورتی که سایت خود را تازه راه اندازی کرده اید، بهتر است که به سراغ سئوی کلاه سفید بروید و حداقل برای مدتی هم شده با استفاده از این روش پایه های خود را محکم کنید. آیا ابتدا همین سایت را باز میکنید، یا مستقیم به سراغ اولین سایت میروید؟ درنتیجه، شما باید با استفاده از نکات سئو کردن سایت، تمام تلاش خود را بهکارگیرید، تا هر بار کسی کلماتی مثل «قیمت مس» یا «قیمت آهن» را جستجو کرد، وبسایت شما اولین سایتی باشد، که با آن مواجه خواهد شد.
الان که دارم این مقاله را برای شما مینویسم ساعت 10.5 شب است و تا این لحظه حدود 2 میلیارد و 600 میلیون جستجو (فقط در یک شبانهروز که چند ساعتی هم مانده تا کامل شود) در گوگل انجام شده است. باشید. همچنین برای تبلیغات، فروش یا پرزنت محصولات دیگر لازم نیست مسافتهای طولانی طی کنید یا مجبور به کارهای طاقتفرسای دیگری شوید؛ چراکه شما وبسایتی دارید که قابلیت انجام تمام این کارها را دارد و بهراحتی هرچه تمامتر بدون اینکه از پشت سیستم کامپیوتری خود یا حتی تلفن همراهتان تکان بخورید، میتوانید با چند کلیک ساده این کارها را انجام بدهید؛ اما سؤال اصلی این است که چطور سایت را راهاندازی کنیم؟
این موضوع میتونه به شکل دادن بازخورد انتقادی به اونها در رابطه به وبسایتشون یا اشاره به چند لینک خراب باشه. دسته سوم تکنیکهای سئو که هیچ موتور جستجویی آن را تایید نمیکند و در صورت استفاده به صورت مورد جریمه آنها قرار میگیرید سئو کلاه سیاه است. کارشناسان تکنیکهای سئو را در سه دسته تقسیمبندی میکنند که هر یک با توجه به اهداف شما میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. گوگل به اینکه سایت شما محتوای تکراری نداشته باشد اهمیت بسیاری می دهد. ما مفتخریم با وجود نمونه کار های قوی که گویای همه چیز هستند سالهاست در حال خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستیم و تلاش ما همواره بر ارتقای دانش و کسب تجربیاتی بوده است که ارزش آنها سالها تلاش و تحقیق و توسعه در زمینه بهینه سازی وب سایت است، اگر شما هم می خواهید فروش خود را متحول کنید تنها یک گام با موفقیت فاصله دارید، بهینه سازی سایت خود را به تیم متخصص متسون بسپارید.
مدت زمان لازم جهت کسب جایگاه مناسب در گوگل برای هر نوع وب سایتی متفاوت است و به نوع فعالیت و اعتبار موجود در کسب و کار شما بستگی دارد به عنوان مثال برای برخی از کسب و کار ها مدت زمان 3 ماه و برای برخی دیگر یک الی دو سال زمان کافی است. آشنایی با کلمات کلیدی مناسب و تولید محتوای مفید ازجمله مهارتهایی میباشند، که سئوکار باید تسلط کافی بر آنها داشته باشد. هر کسبوکاری برای خود یک سری کلمات کلیدی دارد. از جمله تکنیکهای سئوکاران کلاه سیاه که توصیه میکنیم از انجام آنها بپرهیزید، میتوان به خرید لینکهای بیکیفیت به مقدار زیاد، محتوای کپی شده و به کار بردن کلمات کلیدی با چگالی خیلی بالا اشاره کرد.
با توجه به اینکه الگوریتمهای گوگل به سرعت در حال به روزرسانی و پیشرفتهتر شدن هستند مشخص نیست که چه زمانی دست شما برای گوگل رو شود و مورد غضب آن قرار بگیرید، برای همین توصیه میکنیم فقط در صورت لزوم و در صورتی که تسلط لازم را درسئو دارید از تکنیکهای سئوی کلاه خاکستری کمک بگیرید. کسب ارزش برای کسب و کارها، شما را در مسیر حرفه ای شدن قرار خواهد داد. اگر وبسایت شما و صفحات مورد نظر شما در فهرست نتایج موتور جستجو نباشد، شانس دیده شدن توسط کاربر را از دست خواهید داد. بنابراین، زمانی که بر اساس راهنمای سئو پیش رفته و سایت خود را برای رتبه اول تا سوم بهینهسازی کنید، ورودیهای سایت شما بیشتر خواهد شد.
پیشنهاد میکنم بعد از پایان این بخش تمام بخشهای سئو داخلی و خارجی را به صورت موردی برای خودتان بنویسید و بر اساس آن مرحله به مرحله کار سئو سایت خود را انجام دهید. از جمله مهمترین بخشهای سئو و بهینه سازی، بهبود رابط و تجربه کاربری است. کاربران باید تجربه مثبتی از سایت شما داشته باشند. از دیگر مزایای کار با یک شرکت سئو و طراحی سایت که از تیمی حرفه ای و طراحان مجرب، کارشناسان و مشاوران با تجربه برخوردار است، پشتیبانی و سئو همیشگی آن به صورت هدفمند می باشد. سئوکاران با بررسی توصیههایی که گوگل به طراحان سایت نموده است و انجام اقدامات لازم رتبه سایت را برای گوگل بهینهسازی مینمایند. سئوکاران کلاه سیاه قوانین موتورهای جستجو را زیر پا گذاشته و برای کسب رتبه در موتورهای جستجو از روشهای اسپم استفاده میکنند.
خب، این کار ممکن است، آن هم به وسیلۀ سئوی سایت یا بهینه کردن سایت برای موتور جستجو (از جمله بینگ، یاهو و گوگل). خب، همانطور که خودتان هم میدانید آشنایی کلی با سئو داخلی و خارجی سایت کافی نیست. سئو و بهینه سازی سایت یک مفهوم کلی و عام است. مسئله ای که وجود دارد این است که ما در بیشتر موارد مشاهده می کنیم که گوگل، دو URL مربوط به یک محتوا را در SERP های خود نشان می دهد و برای آن ها رنک در نظر می گیرد. خیلی از سایت ها در مورد آن نوشته اند و می گویند که پست مهمان هم با آغوش باز قبول می کنند.
اعتماد سرمایهای است که به این راحتیها به دست نمیآید و وقتی که به دست بیاید باید با دقت آن را حفظ کنید. البته ویژگی دوم به این شرط اتفاق میافتد، که از سئوی کلاهسیاه دوری کرده و به سمت استفاده از اصول و تکنیکهای سئوی کلاهسفید بروید. استفاده از محتوای سئو شده، کار گوگل را برای پیدا کردن کیوردها راحتتر میکند. تحلیل سایت و پیدا کردن مشکلات آن از جمله پنالتی سایت، اسپم شدن سایت. اکنون که فهم بهتری از این مورد پیدا کردید، بهتر میباشد از زیبایی شناسی بگذریم و وارد مسائل فنی خودمان شویم. بنابراین، وقتی یک سایت بتواند امتیاز بهتری ازنظر سئو کسب کند و رتبه بالاتری در صفحه نتایج جستجو بگیرد، افراد بیشتری به آن وارد خواهند شد و کسب درآمدش افزایش مییابد.
هنوز هم تلاش میکنیم وبسایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه میکنیم. امیر قمصری به عنوان کارشناس و مشاور سئو، آموزش سئو و بهبود شرایط کسبوکار اینترنتی تمام وبسایتها را برای مجموعهها مفید میداند. اگر شما هم در دنیای دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنید یا قصد دارید کسب و کار خود را به صورت آنلاین توسعه دهید، عبارت سئو یکی از مهمترین عواملی است که در دیده شدن سایت یا فروشگاه اینترنتی شما در صفحه اول سئو تلگرام گوگل نقش دارد. ما اینجا هم به فکر شما بودیم و ویدیو سمینار تیمسازی و سیستمسازی را که در دانشگاه الزهرا برگزار شد در اختیار شما قرار میدهیم.