آموزش رایگان سئو، صفر تا 100 سئو + نکات طلایی

سپس می‌توانید با کلیک کردن روی خطاهایی که گوگل نشان داده است، مراحل رفع خطاها را دنبال کنید. هنگامی که تصمیم گرفتید یک سایت چند زبانه راه‌اندازی کنید، باید چند نکتۀ مهم و طلایی را برای سئوی سایت رعایت کنید. رعایت این نکات به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به بهترین نتیجۀ ممکن برسید. در ادامه دربارۀ مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام راه‌اندازی یک سایت چند زبانه در نظر داشته باشید، صحبت خواهیم کرد. پیش‌تر گفتیم محتوای سایت مهم‌ترین بخش در سئوی سایت است؛ بنابراین حتماً تولید آن را به مترجمان و افراد متخصص واگذار کنید تا  در سئو موفق باشید.

  • اساسا سئو داخلی به تنهایی قابلیت بهبود رتبه صفحات سایت را دارد.
  • هنگامی که شما یک زبان دیگر را به سایت خود اضافه می‌کنید، باید محتوای لازم را به زبان دوم نیز تولید کنید.
  • طراحان سایت همواره در حال لحاظ کردن قوانین مربوط به دنیای طراحی تجربه کاربری هستند و طبق دلایلی که قبلا هم به آن اشاره کردیم، تمام این فرآیند برای جلب رضایت و القای حس خوب به کاربر است.
  • کاربران تمایل دارند از سایت‌هایی استفاده کنند که سرعت بالایی دارند.
  • به همین دلیل لازم است که یک نقشۀ سایت دقیق، همراه با تمام جزئیات و اطلاعات زبان موردنظر ایجاد کنید.

وجود این محتواها در صفحه علاوه بر ایجاد رضایت کاربر، باعث افزایش زمان ماندگاری او شده و نرخ پرش را هم کاهش میدهد. را در یک سایت سئو کنیم؛ مجبوریم حداقل 20 الی 50 مقاله آموزشی و غیر آموزشی در کلمات مختلف پیرامون موضوع طراحی سایت روی پروژه بارگذاری کنیم. چرا؟ چون اولا گوگل متوجه فعال بودن سایت شده و دوما بتوانیم از کلمات مختلف به صفحات اصلی لینک داخلی بدهیم و قدرتشان را زیاد کنیم. اولین موردی که برای سئو کردن محصول در سایت باید رعایت شود؛ نوشتن یک عنوان سئو شده و جذاب است.

این تگ، صفحه‌ای که بین صفحات مشابه از همه مهم‌تر است را مشخص می‌کند. برای سفارش طراحی سایت باید از معتبر بودن این شرکت ها اطلاع پیدا کنید. یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در طراحی انواع سایت شرکت نونگار پردازش است. اگر قصد سفارش سایت به این شرکت را دارید می توانید به صورت حضوری به دفتر شرکت واقع در خیابان ستارخان تهران مراجعه کرده و یا به صورت آنلاین از طریق سایت نونگار پردازش اقدام به سفارش سایت خود کنید. این شرکت با داشتن سئوکار های ماهر علاوه بر انجام دقیق سئو داخلی، تکنیک های مربوط به سئو خارجی را نیز بر روی سایت شما اعمال می کند. هنگامی که کار را با سایت جدیدی آغاز می کنید و یا شروع به تحلیل سئو سایت می کنید، یکی از اولین مواردی که بایستی انجام شود، ایجاد و توسعه یک استراتژی لینک‌ سازی داخلی است.

مقالات مرتبط

از مترادف کلمات استفاده کنید تا بتوانید رتبه وب سایت خود را بالاتر ببرید. همانطور که متوجه شدید سئو داخلی به تکرار کلمات کلیدی حساسیت زیادی دارد. درواقع با کمک سئو، باعث می شوید سایت شما توسط گوگل شناسایی گردد، زمینه فعالیت شما مشخص شود و بر اساس کلمه کلیدی مرتبط با فعالیت شما (در مثال خرید لباس) سایتتان را در صدر نتایج جستجو نشان دهد.

  • هر زمان که در مسیر جلب رضایت کاربر قدم برمی‌داریم عملا در حال تقویت این پیوند دوستی هستیم و شانس بیشتری برای کسب جایگاه در نتایج جستجو خواهیم داشت.
  • هنگامی که تصمیم گرفتید یک سایت چند زبانه راه‌اندازی کنید، باید چند نکتۀ مهم و طلایی را برای سئوی سایت رعایت کنید.
  • نتایج جستجو هم برای کاربران و هم برای صاحبان وب سایت اهمیت زیادی دارد.
  • در ادامه توضیحات بالا؛ به هیچ عنوان در سایت های فروشگاهی و حتی غیر فروشگاهی، صفحات یتیم نسازید.
  • حتی اگر یک کسب و کار کوچک و تازه تاسیس دارید، انجام درست سئو می‌تواند به شما کمک کند که در زمان کوتاهی به یک برند شناخته شده تبدیل شوید.

حالا شاید سوال کنید که تعیین کردن محتواهای مهم یا سنگ بنا چه سودی دارد؟ جواب سوال واضح است! قطعا زمانی که صفحات مهم سایت را مشخص می‌کنید، لینک‌های بیشتری به آن صفحات می‌دهید و اینگونه به گوگل نشان می‌دهید که چه محتواهایی ارزش بیشتری دارند. همچنین می توانید با انجام تبلیغات در سایت های مرتبط و خرید جایگاه مناسب اقدام به گرفتن بک لینک کنید. دقت کنید که خرید لینک اسپم جزء تکنیک های سئو کلاه سیاه است پس سعی کنید از روش درست اقدام به گرفتن بک لینک کنید. آنچه در اینجا مهم‌تر است تولید محتوای متنی، ویدیویی و… جالب و جذاب است تا افراد بیشتری را نسبت به شما و محصولات و خدمات شما کنجکاو کند. قابلیت یافته شدن آسان به شما کمک می کند تا در بلند مدت حضور آنلاین و شهرت زیادی کسب کنید.

تعیین صفحات با بیشترین لینک ورودی

اما علاوه بر این موارد، سوشال مدیا می‌تواند یک ابزار لینک سازی بسیار قوی نیز باشد. اگر در مورد سئو سایت و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو (البته درستش بهینه سازی سایت برای کاربرا… ما در این دوره از مباحث مقدماتی، یعنی از تعریف لینکسازی و بک لینک و … شروع کرده ایم و تا سطح تخصصی یعنی تعاریف PBN و لینک سازی چندگرهی و تکنیک های مهم در این حوزه را به شما آموزش داده ایم. شما اصلا به هیچ پیش نیازی، احتیاج نداشته و با شرکت در این دوره بعد از گذشت 5 ساعت به یک متخصص لینکسازی تبدیل خواهید شد. یکی دیگر از ابزارهای مهم که به صورت پولی ارائه میشود و برای آنالیز لینک رقبا خیلی کاربردی است.

تکنیک و روش های مختلفی برای سئو خارجی وجود دارد که باید به طور دقیق انجام شود. هنگامی که قصد انجام سئو بر روی سایت خود را دارید باید توجه داشته باشید که گرفتار سئو منفی نشوید. به همین دلیل توصیه می شود اگر در این زمینه تجربه و مهارت کافی ندارید آن را به دست افراد ماهر در این زمینه بسپارید. احتمالا میدانید که یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو سایت، سرعت صفحات است.

رعایت کردن اصول سئو برای وب سایت غیر اخلاقی نیست و بر اساس استراتژی های مخصوص انجام می گردد. افرادی که شغل سئو کار را انتخاب می‌ کنند باید دانش خود را در مورد قوانین سئو افزایش دهند. موتورهای جستجو در رتبه بندی هر یک از سایت ها از الگوریتم های متفاوتی پیروی می کنند. برای اینکه شما بتوانید سئو سایت خود را در تقویت کنید نیاز است که اطلاعات تان در مورد الگوریتم های موتور جستجو به روز باشد. در دنیای مدرن امروز، عدم نمایش کسب و کار در صفحه اول گوگل برابر خواهد بود با شانس کمتر برای بازدهی بیشتر سرمایه. از این رو  کسب و کاری زنده است که یک وب‌سایت پویا داشته باشد و کلمات کلیدی مرتبط با آن کسب و کار، در بین رتبه‌های اول گوگل دیده شود.

با استفاده از روش های سئو خارجی می توان به رتبه بالاتر در موتور های جستجو دست یافت و این نتیجه را به دنبال دارد که سایت شما مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد. به طور کلی، سئو خارجی شامل فعالیت‌هایی مانند لینک‌بیلدینگ، بهینه‌سازی روی شبکه‌های اجتماعی، رعایت معیارهای مرتبط با نمایه‌بندی، بازاریابی محتوا و… می‌شود که همه‌ی این فعالیت‌ها به کسب نتایج مثبت در جستجوی اینترنت کمک می‌کنند. بنابراین، اگر بخواهید سایت خود را برای جذب ترافیک و افزایش قابلیت دیده شدن در موتورهای جستجو بهینه کنید، سئو خارجی یکی از راه‌های مطمئن است که با استفاده از آن می توانید به نتایج بسیار مطلوبی دست یابید. نخستین گام برای سئو خوب، انتخاب هاست یا میزبان مناسب، و البته که متناسب با هدف و بودجه مورد نظر می باشد. دومین گام برای سئو مناسب، سپردن طراحی سایت به متخصص امر مربوطه و طراحی سایت متناسب با بروزترین الگوریتم های موتورهای جستجو و سئو سایت می باشد.

نوبت به تعریف کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار و تعریف تقویم محتوایی برای نوشتن و ارسال آن در سایت و همه شبکه های اجتماعی می رسد. بلکه این تولید محتوا می تواند، شامل پیش زمینه ها و کسب و کارهای مرتبط و… باشد. در انجام خدمات سئو کلاه سیاه تنها افزایش رتبه سایت و دریافت امتیاز از گوگل در اولویت است و نیاز کاربران در نظر گرفته نمی‌شود.

بنابراین یکی از مهمترین تکنیک‌های لینک سازی خارجی 2023 تولید محتوای جامع است. اما چطور محتوای جامع تولید کنیم؟ محتوای خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
برای تولید محتوای جامع کارهای زیر را انجام دهید. برخی از آن‌ها توسط افراد حرفه‌ای انجام شده‌ و نتایج خوبی به دنبال داشته‌اند. اما برخی دیگر مانند گذشته تأثیرگذار نیستند و نباید به سراغ آن‌ها بروید. در ادامه، موثرترین تکنیک‌های سئو Off-Page را معرفی خواهیم کرد تا در صورت نیاز از آن‌ها برای لینک بیلدینگ استفاده کنید. لینک سازی خارجی و سئو داخلی حرفه ای سایت ، مشاوره در چینش سایت به بهترین سبک ممکن و بررسی صفحات شما تخصص ماست.

خیلی از وبلاگ نویسان و بازاریابان محتوا، معمولاً با سئو داخلی شروع می کنند اما همه کار فقط به این بخش محدود نمی شوند. برای اینکه یک وب‌سایت در نتایج اولیه گوگل قرار بگیرد، هم به سئو داخلی و هم به سئو خارجی احتیاج دارد. باتوجه به آپدیت‌های مداوم الگوریتم گوگل، اهمیت سئو داخلی بیش از پیش احساس می‌شود. سئو محتوا، مناسب بودن ساختار وب‌سایت، لینک‌سازی داخلی و بهینه بودن سرعت وب‌سایت از موارد مهم این بخش به‌شمار می‌روند. هدف از بهبود سرعت سایت، افزایش رضایت کاربران و دسترسی بهتر خزنده‌های گوگل به وب‌سایت است.

در واقع از سایت خود نا امید بودیم تا اینکه با شما آشنا شدیم و مزه کسب درآمد میلیونی را حس کردیم. پیاده سازی اصولی سئو در کنار برندسازی مناسب، مسلماً سبب ارتقای جایگاه و در نهایت افزایش سودآوری را به همراه دارد. برای دریافت رایگان کتاب سئو 2023 با به روز ترین نکات سئو، تولید محتوا و بازاریابی اینترنتی، ایمیل خود را در زیر وارد نمایید. کمتر کسی دانشی که با سعی و تلاش به دست آورده را به دیگران ارائه می‌دهد به همین دلیل برای آموزش تخصصی در هر حوزه‌ای، نیازمند مراجعه به منابع خارجی هستیم.

اما همانطور که اطلاع دارید نتیجه خروجی درصد بالایی از این پروژه‌ها، شکست و از بین‌رفتن سرمایه و زمان صاحبان کسب و کار است. برای کسب و کارهایی که وابسته به یک موقعیت جغرافیایی هستند (مثلا رستوران، داروخانه، پاساژ و …) سئو محلی اهمیت بسیار بالایی دارد. با ثبت در نقشه گوگل، درج تصاویر جذاب و کسب دیدگاه مثبت از مشتریان می‌توانیم شانس نمایش در نقشه گوگل و صفحه نتایج جستجو را افزایش دهیم. همکاری گوگل و ایکس (توییتر سابق) برای دسترسی به تعامل کاربران (لایک، کامنت و بازنشر) در این شبکه اجتماعی و نمایش آن در نتایج جستجو موجب شد که سوشال سیگنال به یک ترند مهم در سئو تبدیل شود. فرض کنید که سایت دی ام بورد (به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ) مقاله‌ای برای معرفی 10 آژانس دیجیتال مارکتینگ بنویسد ولی به هیچ یک از آنها مستقیما لینک نداده باشد.

همواره افزایش رتبه سایت ارتباط مستقیم با تولید محتوای کاربردی، لینک سازی اصولی و تعیین عنوان استاندارد همراه است. کیوورد ریسرچ به معنای تحقیق کلمات کلیدی متناسب با زمینه فعالیت وب سایت می‌باشد که از مهم‌ترین و موثرترین عوامل در بهینه سازی و سئو به شمار می‌رود. به بیان بهتر تحقیق کلمات کلیدی در راستای یافتن عبارات مفید و پر تکرار جستجو شده توسط کاربران پیش خواهد رفت.

در ادامه برخی از تکنیک‌ها و نکات سئو داخلی بیان می‌شود که می‌تواند چک‌لیستی عالی برای شما باشد. شاید این سؤال هم برای شما پیش‌آمده باشد که آیا سئو انواع مختلفی دارد؟ در پاسخ این پرسش می‌توان بله را جواب داد. یکی سئو داخلی یا On-Page SEO و دیگری سئو خارجی یا Off-Page SEO   تقسیم‌بندی می‌شود. یکی از نکات مهم هنگام تولید محتوا به زبان‌های مختلف، استفاده از مترجم انسانی است. این موجب می‌شود زبان مخاطب را بشناسید؛ در نتیجه محتواهای باکیفیت و بدون ایراد تولید کنید.

منظورم سرعت پایین صفحه، ظاهر نامناسب، متن های بی کیفیت و… است. بنابراین حتما برای بهینه سازی تجربه کاربری صفحات یا همان ux زمان بگذارید. منظور از صفحات با محتوای کپی، آن صفحاتی است که توضیحات متنی و محصولشان با دیگر صفحات در همان سایت تکراری است. منظور از صفحات کنیبالیزیشن هم آن دسته از صفحاتی است که همگی یک کلمه کلیدی تکراری دارند.

البته این نوع لینک ها صرفا محدود به صفحات محصول نیستند و در همه صفحات سایت فعال میشوند. استفاده از پادکست یا صوت در محتواها از جدیدترین عناصر جذب کاربران به شمار می‌رود که از سال 2004 قابلیت پشتیبانی از صوت در گوگل فعالسازی شده است. در نظر داشته باشید استفاده از صوت دقیقا همانند ویدیو تاثیر مستقیم در کسب رتبه بالا از گوگل دارد. استفاده از گرافیک در کنار متن به بهتر و کامل شدن محتوا کمک می‌کند.

  • لینک سازی رایگان و استفاده از سایت‌های دست و دلباز به ما کمک می‌کند تا پروفایل لینک طبیعی‌تری بسازیم.
  • در این بخش می‌خواهیم شما را با مراحل سئو کردن سایت چند زبانه آشنا کنیم.
  • برخی از آن‌ها توسط افراد حرفه‌ای انجام شده‌ و نتایج خوبی به دنبال داشته‌اند.
  • اینکه انتظارات آنها را برآورده کنید و بر اساس آن ها از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید بسیار مهم است.
  • در عوض، شما سعی می کنید از طریق پیوندهای خارجی قدرتمند به مزایای غیرمستقیم برسید.

تمرکز اصلی الگوریتم رنک برین بر روی پرش سایت، نرخ بازگشت صفحات، مدت‌زمان حضور کاربران در صفحات و… می‌باشد. سایت‌هایی که زمان بیشتری از شروع به کارشان می‌گذرد، نسبت به سایت‌هایی که تازه تأسیس‌شده‌اند، تاریخچه بیشتری دارند. افرادی که سال‌ها در آن شرکت کارکرده‌اند، برای مدیر شرکت قابل‌اعتماد هستند. اما افرادی که تازه در شرکت استخدام‌شده‌اند، زمان می‌برد تا اعتماد مدیر را کسب کنند.

  • لینک‌هایی که از سایت‌های با اعتبار و مرتبط به سایت شما ارجاع می‌دهند، سبب بهبود رتبه شما در نتایج جستجو می‌شوند.
  • درواقع با قرار دادن لینک یکی از مطالبتان در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توجه مخاطبان را جلب می‌کنید و آن‌ها را برای لایک، کامنت و به اشتراک‌گذاری مطالبتان تشویق می‌کنید.
  • الکسا با استفاده از Alexa Toolbar که روی مرورگرهای نصب می‌شود، ترافیک سایت و سایر داده‌ها را بررسی می‌کند.
  • هر یک از مواردی که به بهینه سازی سئو سایت شما کمک می کنند را باید بشناسید.
  • تمرکز اصلی الگوریتم رنک برین بر روی پرش سایت، نرخ بازگشت صفحات، مدت‌زمان حضور کاربران در صفحات و… می‌باشد.

تولید محتوای کاربردی اولین عنصر جهت جذب کاربران در جستجوهای حقیقی می‌باشد. علاوه بر کلمات کلیدی شما باید بدانید که در موتورهای جستجو پارامترهای زیادی نقش مهمی بر عهده دارند. اگر کار خود را به عنوان یکی از بازاریاب های موفق قبول کنید باید رتبه فروش محصولات تان را بالاتر ببرید. هر یک از مواردی که به بهینه سازی سئو سایت شما کمک می کنند را باید بشناسید. بهینه سازی تصاویر، سرعت بارگذاری، اشتراک گذاری، قابل نمایش بودن وب سایت در گوشی، تگ عنوان و هدینگ به عنوان مهمترین پارامترهای سئو داخلی هستند.

اگر صاحب سایتی چند‌زبانه هستید و می‌خواهید بیشتر دربارۀ سئوی سایت خود بدانید، همین الان با کارشناسان ما در نبض مارکتینگ تماس بگیرید. از دیگر مواردی که باید در سئو سایت چند زبانه در نظر داشت، رسیدگی به مسائل فنی مرتبط با زبان جدید است. مثلا وقتی زبان اصلی سایت شما فارسی است و زبان دوم را انگلیسی انتخاب می‌کنید، محتوای انگلیسی باید از چپ به راست (LTR) نوشته شود؛ در حالی که زبان اصلی سایت شما فارسی و از راست به چپ (RTL) نوشته می‌شود. این نکته و سایر نکات فنی که مربوط به سئو تکنیکال می‌شوند، تأثیر بسیار زیادی در سئوی سایت شما خواهند داشت.

سئو خارجی به تمامی استراتژی ‌ها و اقداماتی گفته می شود که در قسمت خارج از صفحه برای بالاتر بردن رتبه سایت انجام می گردد. شما می توانید از برنامه ها و ابزارهای متفاوت برای تبلیغ سایت خود استفاده کنید. در واقع شما قادر هستید که لینک وب سایت تان را در دیگر سایت ها قرار دهید تا آنها به لینک شما اعتماد کنند. به طور کلی باید بدانید که در گذشته جهت بالاتر بردن رتبه سئو سایت کلمات کلیدی زیادی را در محتوا مورد استفاده قرار می‌ دادند. سئو داخلی و خارجی ایده ها و تکنیک های متنوعی دارند که در مورد کلمات کلیدی است.

اگر قوانین سئو برای سایت چند زبانه را رعایت کنید، می‌توانید رتبۀ بهتری در موتورهای جستجو به‌دست آورید و اینگونه بیشتر دیده شوید. به همین منظور، در ادامۀ مقاله با ما همراه باشید تا شما را با نکات طلایی سئو کردن سایت چند‌ زبانه آشنا کنیم. بهتر است برای جذابیت بیشتر از ویدئو و عکس های خاص و منحصر به مفرد استفاده کنید. برخی از کاربران هنگامی که سرچ انجام می دهند می خواهند ویدئویی در رابطه با آن ببینند.

برای چنین مواقعی بهترین حالت این است که گزینه‌ای در سایت قرار دهید که کاربر بتواند زبان مورد نظر خود را انتخاب کند. بسیاری از سایت‌ها برای انتخاب زبان از پرچم یک کشور استفاده می‌کنند اما این کار درستی نیست؛ زیرا پرچم نماد ملیت‌ها است و نه زبان آن‌ها! در این صورت بهتر است که برای انتخاب زبان، فقط از لیست زبان‌ها استفاده کنید و هر زبان را با الفبای همان زبان بنویسید.

هر چه بتوانید با توضیحات متنی جذاب تر، مخاطبان را به صرف زمان بیشتر در صفحه ترغیب کنید؛ سئو سایت را بهبود داده اید. برای اینکه بتوانید به این هدف برسید پیشنهاد میکنم وارد صفحات محصول سایت رقبا شده و ببینید کاربرانشان در مورد محصول چه سوالاتی پرسیده اند؟ در ادامه هم سعی کنید سفارش بک لینک این سوالات و جواب آنها را در متن مقاله قرار بدهید. تاکنون با انواع خدمات سئو و فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در گوگل آشنا شده‌اید. به طور کلی خدمات سئو به سه بخش کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری تقسیم می‌شوند که اجرا هر کدام از این سه بخش در افزایش رتبه سایت موثرند.

طراحی سایت از قسمت های مختلفی تشکیل شده و هر کدام این قسمت ها برای کارایی بهتر باید توسط متخصصین ماهر انجام شوند. سئو سایت از بخش های مختلفی تشکیل می شود که از انواع آن می توان به سئو خارجی، سئو تکنیکال و سئوی داخلی و… در این مقاله قصد داریم به بررسی سئو خارجی و تکنیک های آن بپردازیم. در بحث سئو نیز دقیقا همین است، اگر راهسازی بین صفحات مختلف سایت مخصوصا صفحات هدف، به خوبی شکل نگیرد، قطعا آثار مخربی روی سئو سایت دارد. لینک سازی داخلی نیز به همین صورت روی کاربران و ربات‌های گوگل، اثرگذار خواهد بود و روی تبدیل کاربران به دانشجویان دائمی شما و رتبه گرفتن در نتایج گوگل، اثر مستقیم می‌گذارد. یک مجموعه یا شرکت سئو سایت که به بهترین نحو بهینه سازی صفحات مختلف را انجام می‌دهد، گزارش بررسی نتایج وب سایت را به طور ماهیانه ارائه خواهند داد.

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما