rezabanner

بنادر و کشتیرانی باید برای مقاومت در برابر بحران های جهانی آینده سبز شوند UNCTAD

کشتی‌ها بیش از 80 درصد از کالاهای تجارت جهانی را حمل می‌کنند که این درصد برای اکثر کشورهای در حال توسعه حتی بالاتر است. اکنون نیاز فوری به افزایش تاب آوری در برابر شوک ها این آژانس در گزارش جدید خود در مورد حمل و نقل دریایی گفت که زنجیره تامین را مختل می کند، تورم را تقویت می کند و فقیرترین افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

نوشته مرتبط: دیشا پاتانی در ظاهر زن گربه‌ای قدیمی، چشم‌ها را می‌گیرد، صحنه «تور سرگرمی‌ها» را آتش می‌زند اخبار مردم

بین سال‌های 2020 تا 2021، UNCTAD همچنین اشاره کرد که انتشار کربن از ناوگان دریایی جهان تقریباً پنج درصد افزایش یافته است. در عین حال، داده ها نشان می دهد که میانگین سنی کشتی های در حال خدمت افزایش یافته و به تقریبا 22 سال رسیده است.

زمان های تنگ

ربکا گرینسپن، دبیر کل UNCTAD، که همچنین خواستار “قوانین جهانی قابل پیش بینی” برای حمایت از صنعت، بنادر و مالکان کشتی شد، گفت که جایگزینی این کشتی های قدیمی برای تضمین انتقال صنعت دریایی به آینده ای با کربن پایین کلیدی است.

«از نظر مقررات سبز و اقلیم ما باید از قوانین متعدد و آشفته ای که اکنون داریم، به سیستمی برویم که برای همه خوب استاو به خبرنگاران در ژنو گفت. این امر با توجه به محیط بسیار نامطمئن، با خطرات درگیری و قیمت ناشناخته کربن در آینده، حیاتی است.

شرایط تورمی

UNCTAD هشدار داد که “هزینه های وام گیری فزاینده” احتمالاً جایگزینی کشتی های قدیمی را با مشکل مواجه می کند، در حالی که همچنین خواستار افزایش حمایت از کشورهای در حال توسعه برای روی آوردن به سوخت های کم یا صفر کربن است.

بنادر، ناوگان کشتیرانی و اتصالات داخلی باید برای بحران های جهانی آینده بهتر آماده شودUNCTAD گفت، تغییرات آب و هوایی و گذار به انرژی کم کربن.

آژانس سازمان ملل ادامه داد که سرمایه گذاری در لجستیک کشتیرانی از فشارهای تورمی که همچنان صنعت را متوقف می کند، جلوگیری می کند.

UNCTAD گفت: در سال 2021، در اوج بحران کووید-19، کمبود کانتینر همراه با افزایش تقاضا برای کالاهای مصرفی و تجارت الکترونیک “نرخ حمل و نقل کانتینری نقطه ای را به پنج برابر سطح قبل از همه گیری رساند.”

یک کشتی از بخشی از کانال پاناما، یکی از شلوغ ترین مسیرهای تجاری در جهان عبور می کند.

یک کشتی از بخشی از کانال پاناما، یکی از شلوغ ترین مسیرهای تجاری در جهان عبور می کند.

جهش قیمت

گزارش UNCTAD ادامه داد که قیمت کانتینرها در اوایل سال 2022 به بالاترین حد خود رسید که منجر به افزایش شدید قیمت مصرف کننده شد. اگرچه این نرخ ها از اواسط سال جاری کاهش یافته است، اما «تبه دلیل بحران انرژی همچنان برای محموله های نفتکش و گاز طبیعی بالا باقی می ماندمرتبط با حمله روسیه به اوکراین.

بر اساس UNCTAD بررسی حمل و نقل دریایی 2022هزینه حمل و نقل کالاهای خشک مانند غلات نیز امسال به دلیل جنگ در اوکراین، COVID-19 و اختلالات زنجیره تامین افزایش یافته است. نتیجه احتمالاً افزایش 1.2 درصدی قیمت مواد غذایی مصرفی خواهد بود که بدترین ضربه را به کشورهای با درآمد پایین و متوسط ​​خواهد زد.

Shamika Sirimanne، مدیر بخش فناوری و لجستیک UNCTAD، گفت: «اگر چیزی است که ما از بحران دو سال گذشته آموخته‌ایم، این است که بنادر و کشتیرانی برای یک اقتصاد جهانی که به خوبی کار می‌کند اهمیت زیادی دارند. «نرخ‌های بالاتر حمل‌ونقل منجر به افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده، به‌ویژه برای آسیب‌پذیرترین قشرها شده است. قطع شدن زنجیره تامین منجر به اخراج کارکنان و ناامنی غذایی شد.

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما