rezabanner

سازمان دهندگان جام جهانی در قطر سیاست فروش آبجو به هواداران را نهایی کردند

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور: 03/09/2022 – 17:00

نوشته مرتبط: سایت انفجار ایرانی – با درگاه مستقیم

سازمان دهندگان جام جهانی در قطر سیاستی را برای سرو آبجو با الکل برای هواداران فوتبال در استادیوم ها و مناطق هواداران در این کشور با اکثریت مسلمان نهایی کرده اند.

فیفا روز شنبه اعلام کرد که هواداران روز شنبه مجاز خواهند بود آبجوی Budweiser را با الکل در هشت محوطه استادیوم خریداری کنند – البته نه در جایگاه‌های امتیازات – قبل و بعد از بازی‌ها، و در طول عصر فقط در “جشنواره هواداران” رسمی. که در پارکی در مرکز شهر دوحه برگزار می شود.

بلیت‌های بازی که نوید دسترسی به شامپاین، شراب، مشروبات الکلی و آبجو را برای مشتریان مهمان‌نواز در استادیوم‌های قطری می‌دهند، از فوریه ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از بسته‌های شرکتی که «نوشیدنی‌های ممتاز» را ارائه می‌کنند، فروخته شده است.

سیاست آبجو که بیشتر هواداران را تحت تأثیر قرار می دهد، تنها 11 هفته قبل از اولین بازی اعلام شد و سرانجام انتظارات را از زمانی که قطر 12 سال پیش تلاش کرد اولین میزبان جام جهانی در خاورمیانه باشد، برآورده می کند.

Budweiser از سال 1986 برند انحصاری آبجو جام جهانی بوده است و شرکت مادر AB InBev قرارداد خود را تا سال 2022 با فیفا در سال 2011 پس از تایید شدن قطر به عنوان میزبان تمدید کرد.

فیفا روز شنبه اعلام کرد بودویزر با الکل “قبل از شروع بازی و پس از سوت پایان در محوطه ورزشگاه فروخته خواهد شد.”

سازمان جهانی فوتبال گفت: دارندگان بلیت کاسه ورزشگاه به Budweiser Zero غیر الکلی دسترسی خواهند داشت. “در جشنواره هواداران فیفا، Budweiser از ساعت 18:30 برای خرید در دسترس خواهد بود.”

کمیته سازماندهی قطر و AB InBev روز شنبه از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کردند.

الکل در قطر بیشتر از برخی از کشورهای خاورمیانه در دسترس است، اگرچه فقط در رستوران ها و بارهای هتل که دارای مجوز هستند سرو می شود. مصرف آن در جاهای دیگر غیرقانونی است.

با این حال، قطر مجبور است مقررات مصرف الکل خود را برای مسابقات 29 روزه که از نوامبر آغاز می شود، کاهش دهد. 20. انتظار می رود بیش از 1 میلیون بازدید کننده از جمله طرفداران 31 کشور دیگر را به امارات کوچک جذب کند.

قطر سیاست های الکل خود را در بازی های فوتبال از جمله جام جهانی باشگاه های 2019 که در آن لیورپول قهرمان وقت اروپا، فلامنگو قهرمان آمریکای جنوبی و باشگاه مکزیکی مونتری حضور داشتند، آزمایش کرده است.

قطر اولین میزبان جام جهانی نیست که موضع خود را در قبال الکل کاهش می دهد. قبل از جام جهانی 2014 برزیل، فشارهای فیفا باعث شد قانونگذاران محلی لایحه خاصی را تصویب کنند که این مسابقات را از ممنوعیت فروش مشروبات الکلی در استادیوم ها معاف می کرد.

قطر چهار رقیب از جمله ایالات متحده را شکست داد تا در مسابقه میزبانی جام جهانی که در آن نامزدها به قراردادهای فیفا با شرکای تجاری احترام بگذارند، برنده شود.

در زمان رأی گیری میزبانی فیفا در سال 2010، این قراردادهای جام جهانی شامل MATCH Hospitality فروش بسته های شرکتی و AB InBev بود. هر دو شرکت یک سال بعد دوباره با فیفا شروع به کار کردند.

جیمی بایرم، رئیس اجرایی MATCH Hospitality در مصاحبه اخیر با آسوشیتدپرس گفت: «این مهم است که به خاطر بسپاریم، که کل فرآیند پیشنهادی جام جهانی فوتبال به گونه ای طراحی شده است که تجربه جام جهانی را ارائه دهد که همه طرفداران از سراسر جهان. دنیا دلیلی برای انتظار و چشم انتظاری دارد.”

(AP)

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما