برای کاهش تصادفات، نیتین گادکاری، وزیر حمل و نقل اتحادیه، از خودروسازان خواسته است تا هنجارهای ایمنی جهانی را برای خودروها در هند اتخاذ کنند. گادکاری با بیان اینکه اکثر خودروسازان در هند در حال حاضر خودروهایی با شش ایربگ صادر می کنند و نیاز به اتخاذ هنجارهای ایمنی مشابه برای خودروها در این کشور وجود دارد، تاکید کرد: باید به فکر ایمنی افرادی که از خودروهای کوچک اقتصادی استفاده می کنند نیز باشند. گادکاری در نشست سالانه انجمن سازندگان قطعات خودرو هند (ACMA) خاطرنشان کرد: سالانه حدود 5 میلیون تصادف جاده ای باعث کشته شدن 1.5 میلیون نفر و مجروح شدن بیش از 3 میلیون نفر می شود.
وی گفت: “اکثر خودروسازان در هند خودروهایی با 6 ایربگ صادر می کنند. اما در هند به دلیل مدل اقتصادی و قیمت تمام شده، تردید دارند.” گادکاری تعجب کرد که چرا خودروسازان به زندگی مردمی که از خودروهای اقتصادی در هند استفاده می کنند فکر نمی کنند. بیشتر افراد طبقه متوسط پایین، خودروهای اقتصادی کوچک می خرند. کیسه هوا یک سیستم مهار کننده سرنشین خودرو است که در هنگام برخورد بین راننده و داشبورد خودرو تداخل می کند و در نتیجه از صدمات جدی جلوگیری می کند.
وزير نياز وقت را كاهش تصادفات در كشور دانست. گادکاری گفت: برای کاهش تصادفات نیازمند همکاری صنعت خودرو هستیم، باید رقابت سالم بین تولیدکنندگان برای تولید خودروهای ایمن وجود داشته باشد. دولت در تلاش است تا از اکتبر برای خودروسازان، حداقل شش کیسه هوا در خودروهای هشت نفره را برای ایمنی بیشتر سرنشینان اجباری کند.
همچنین بخوانید: پلیس راهنمایی و رانندگی دهلی برای بستن کمربند ایمنی عقب، 17 متخلف را جریمه کرد.
اظهارات گادکاری در شرایطی که صنعت خودرو نگرانیهایی را ایجاد میکند که مالیاتهای بالا و هنجارهای ایمنی و آلایندگی سختگیرانهتر برای وسایل نقلیه باعث گرانی محصولات آنها شده است، اهمیت پیدا میکند. اوایل سال جاری، وزارت حمل و نقل جاده ای و راهداری در اطلاعیه ای اعلام کرد که برای ارتقای ایمنی سرنشینان وسیله نقلیه موتوری در برابر ضربه های جانبی، تصمیم گرفته شده است تا با اصلاح قوانین مرکزی وسایل نقلیه موتوری (CMVR) ویژگی های ایمنی افزایش یابد. ، 1989.
«پیشنویس اطلاعیهای در 14 ژانویه 2022 صادر شده است که بر اساس آن خودروهای دسته M1 که پس از 1 اکتبر 2022 ساخته شدهاند، باید دارای دو کیسه هوای جانبی یا جانبی تنه باشند، هر کدام یکی برای افرادی که در ردیفهای جلو جایگاههای صندلی بیرونی را اشغال میکنند. و دو کیسه هوای پردهای/لولهای جانبی، یکی برای افرادی که در موقعیتهای صندلی بیرونی قرار دارند.»
بر اساس داده های اداره ملی سوابق جرم و جنایت (NCRB) در سال 2021 بیش از 1.55 هزار نفر در تصادفات جاده ای در سراسر هند جان خود را از دست دادند – به طور متوسط روزانه 426 تصادف یا 18 مورد در هر ساعت – که بالاترین آمار مرگ و میر ثبت شده در هر سال تقویمی است. چراغ جلو
بر اساس گزارشی با عنوان “تصادفات جاده ای در هند — 2020″، بیش از 11 درصد از مرگ و میرها و جراحات ناشی از عدم استفاده از کمربند ایمنی بوده است. گادکاری گفت: ایمنی راه ها در بالاترین دستور کار دولت قرار دارد.
همچنین بخوانید : تکان دهنده! ویدیوی ویروسی مردی را نشان می دهد که در تلاش برای تعمیر ماشین له می شود
وی در پاسخ به تقاضای سازندگان قطعات خودرو برای کاهش GST گفت: این بخش “حداکثر درآمد” را به دولت می دهد و به همین دلیل است که هیچ وزیر دارایی حاضر به سازش در این مورد نیست. گادکاری از خودروسازان خواست تا تولید خودروهای با موتور سوخت انعطاف پذیر را آغاز کنند. وی گفت: در 28 همین ماه، قرار است خودروی موتور منعطف تویوتا را در دهلی عرضه کنم.
سال گذشته، وزارت راه توصیه ای به خودروسازان برای معرفی موتورهای سوخت انعطاف پذیر در خودروها صادر کرد. سوخت فلکس یا سوخت انعطاف پذیر، سوخت جایگزینی است که از ترکیب بنزین و متانول یا اتانول ساخته می شود.
وزیر نیرو بر لزوم تشویق مردم به استفاده از سیستم حمل و نقل سریع انبوه تاکید کرد. وی گفت: باید مردم را از خرید بیشتر خودرو منصرف کنیم… چگونه می توان عرض جاده را افزایش داد؟
(با ورودی های PTI)